Complimenten & klachten

Heeft u een klacht?

We doen altijd ons best om u zo goed mogelijk te helpen en u zo netjes mogelijk te woord te staan. Toch kan het voorkomen dat u niet tevreden bent over de dienstverlening en hierover een klacht wilt indienen. Het is verstandig niet te lang met uw klacht te blijven lopen. Hoe eerder u deze meldt, hoe sneller en simpeler de klacht kan worden opgelost.

U kunt uw klacht indienen via het formulier Complimenten & Klachten 

Let op

Voor het melden van klachten over overlast (door buren, ongedierte of andere overlast) of woonfraude geldt een andere procedure, zie Overlast en Woonfraude. Ook kunt u dit formulier niet gebruiken voor het bezwaar maken tegen uw afrekening servicekosten, huurprijs en/of huurverhoging. Kijk in het menu onder 'ik ben huurder' wat u dan kunt doen. 

Een reparatieverzoek aan uw woning geeft u door aan team Reparatie via Mijn ZVH of eventueel via deze pagina.

Wanneer is er sprake van een klacht?

Bent u ergens ontevreden over dan wordt dit niet meteen als een klacht aangemerkt.  Een klacht wordt binnen ZVH als klacht behandeld als er sprake is van één van onderstaande voorbeelden:

  • Klacht over dienstverlening of gedrag medewerker ZVH
  • Klacht over dienstverlening of gedrag aannemers of derden welke werken in opdracht van ZVH
  • Klacht over beleid van ZVH of leveranciers.

Hoe behandelt ZVH uw klacht?

U  krijgt zo snel als mogelijk een reactie op uw ingediende klacht: binnen 2 werkdagen telefonisch of binnen een week een schriftelijke reactie. Daarmee kan (indien mogelijk) de klacht al meteen afgehandeld zijn. We proberen de klacht binnen 10 werkdagen op te lossen. Als blijkt dat de klacht niet meteen afgehandeld kan worden, dan wordt er samen met u een andere termijn afgesproken.

Niet tevreden of niet eens met de reactie van ZVH?

Als u het niet eens bent met het besluit op uw eerder ingediende klacht dan wordt de klacht opgepakt door onze interne klachtencommissie. Meer informatie over de interne klachtencommissie en de geschillencommissie vindt u op de pagina: De interne klachtencommissie en de geschillencommissie - Woningcorporatie ZVH

Informatie over wanneer u terecht kunt bij de Huurcommissie en de kantonrechter vindt u op de website: Wanneer kan ik terecht bij de Huurcommissie en wanneer kan ik naar de kantonrechter? | Rijksoverheid.nl

Vanaf 1 januari 2024 heeft elke gemeente een meldpunt voor klachten over verhuurders of verhuurbemiddelaars. Iedere huurder kan daar terecht. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met gemeente Zaanstad via telefoonnummer (075) 681 69 69.

Compliment of klacht doorgeven

Wilt u ons laten weten wat u ergens van vindt? Via Mijn ZVH kunt u bij ‘Stel een vraag" een bericht  naar ons sturen. Of gebruik het formulier complimenten & klachten.