Reparatieverzoek melden

Iets stuk in uw woning? 

U kunt online 24 uur per dag uw reparaties aan ons doorgeven. Kies hieronder wat voor u van toepassing is. Daarna verschijnt het antwoord of de oplossing voor uw probleem.

Geen warm water of verwarming?
Heeft u geen warm water of verwarming? En heeft u een geiser of CV-ketel in uw woning? Bel dan direct met de Gasservice op telefoonnummer (0299) 432 111. Heeft u een collectieve- of gemeenschappelijke installatie, meld het dan aan ZVH.

Verstoppingen
Is een afvoer in uw woning verstopt? Bel dan direct met de firma SOP op telefoonnummer (075) 615 88 66. Indien de verstopping komt door nalatigheid, vet of voorwerpen in de afvoer dan wordt het aan u in rekening gebracht. Informatie over goed rioolgebruik vindt u in deze folder van SOP.

Glasschade
Bij glasschade kunt u de Glaslijn bellen. Telefoonnummer 0800-0205050. 

Spoedeisend
Voor spoedeisende reparaties (lekkage aan gas- en/of waterleiding, storing aan elektrisch net, daklekkage, brand, glasbreuk) kunt u naar onze reparatielijn bellen op telefoonnummer (075) 68 11 711. Buiten openingstijden zijn wij telefonisch alleen bereikbaar voor echt spoedeisende reparaties.

Kosten indien niet aanwezig bij geplande afspraak
Indien u de gemaakte afspraak niet nakomt dan brengen wij u de standaard voorrijkosten van € 50,00 in rekening.

 

Vul hieronder uw reparatieverzoek in:

Reparatieverzoek indienen

Zelf doen

Niet alle reparaties vallen onder de verantwoordelijkheid van ZVH. In het onderhouds-ABC ziet u wat ZVH voor u repareert en voor welke reparaties u zelf verantwoordelijk bent.

ZVH onderhoudsabonnement

Met het ZVH onderhoudsabonnement kunt u een aantal reparaties waar u zelf verantwoordelijk voor bent, aan ZVH uitbesteden. Lees meer over het ZVH onderhoudsabonnement.

Veelgestelde vragen
veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen reparatieverzoek

  • Ik wil graag een nieuw keukenblok. Wat moet ik doen?

    Als u een nieuwe keuken wilt, dan vraagt u dit aan bij ZVH. U stuurt hiervoor een brief of een e-mail. Een opzichter komt dan langs om uw aanvraag en de keuken te beoordelen.

  • Ik heb last van ongedierte, komt ZVH dit verhelpen?

    Nee, in het algemeen onderneemt ZVH geen actie in de bestrijding van ongedierte. Er is wel een aantal uitzonderingen:
     

    • Als er sprake is van kakkerlakken en er dreigt gevaar voor uitbreiding naar andere appartementen of flats, dan gaat ZVH over tot bestrijding.
    • Ook onderneemt ZVH actie bij boktorren, houtwormen en faraomieren. Zie ook het onderhouds-abc.
  • Ik heb last van schimmel in de badkamer, hoe krijg ik dit weg?

    Schimmel in de badkamer wordt vaak veroorzaakt door te veel achterblijvend vocht na het douchen. Wasdrogers die niet voldoende naar buiten worden geleid of op een kanaal zijn aangesloten veroorzaken ook veel vocht.

    Om schimmel te voorkomen moet eerst de oorzaak worden vastgesteld. Wordt er voldoende afgezogen via de mechanische of natuurlijke ventilatie? Een eenvoudige manier om dit te controleren doet u door een blaadje papier (A4-tje) te houden voor de ventilatieopening. Wordt het papier vastgezogen, dan is er in ieder geval sprake van afzuigen. Valt het papier eraf? Dan werkt de afzuiging niet. Laat dit aan ons weten, dan komt een opzichter van ZVH een inspectie bij u doen.

    Natuurlijk kunt u zelf ook schimmel voorkomen door de tegels af te drogen na het douchen of de deur/het raam open te laten staan tijdens of na het douchen.

  • Hoe vaak wordt mijn cv-installatie schoongemaakt?

    In het onderhoud van cv-installaties maken we een onderscheid in twee verschillende systemen:

    Gesloten systeem
    Bij een installatie met een gesloten systeem wordt de luchtaanvoer van buiten de woning gehaald. Onderhoud vindt een keer in de twee jaar plaats.

    Open systeem
    Bij een installatie met een open systeem wordt de lucht aangezogen uit de ruimte waar het toestel is geplaatst. Een geiser is een open verbrandingssysteem. Dit houdt in dat de ruimte altijd voldoende moet worden geventileerd. Open systemen worden jaarlijks onderhouden en gecontroleerd. 

  • Moet ik een reparatie zelf betalen?

    In het onderhouds-abc ziet u welke reparaties voor rekening van ZVH zijn en welke voor uw eigen rekening komen.

  • Ik heb een reparatieverzoek doorgegeven en er zou iemand van een bedrijf contact opnemen en langskomen, hoe lang duurt dit?

    Als het geen spoed is, hebben deze bedrijven twee weken de tijd om de reparatie uit te voeren.

  • Wat is een 'stekkerproef'?

    Tijdens het melden van elektrastoringen vragen wij u altijd een stekkerproef te doen. Om te controleren of de elektrastoring niet aan uw eigen apparatuur ligt, vragen wij u alle stekkers uit de stopcontacten te halen en weer één voor één terug te steken, inclusief uw lampen. Mocht de elektriciën constateren dat de storing door uw eigen apparatuur veroorzaakt is, dan brengen wij de reparatiekosten bij u in rekening.