Inleveren gegevens

Welke papieren moet ik inleveren?

Wanneer na de controle van de documenten blijkt dat u voldoet aan de voorwaarden nemen wij telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak voor het intakegesprek. U dient de originelen van de gevraagde papieren mee te nemen naar het intakegesprek.

Wat moet u inleveren?

Voor uzelf en de eventuele medebewoner/ster (niet voor uw kinderen):

  • De inkomensverklaring Belastingdienst van 2019, of als deze er nog niet is van 2018. Deze heeft u als het goed is al aangevraagd via de belastingtelefoon en ontvangen. U kunt hem ook opvragen met uw DigiD op de website van de belastingdienst. Wij accepteren de inkomensverklaring alleen in PDF;
  • Of definitieve aanslag inkomstenbelasting van 2019, of als deze er nog niet is van 2018 (indien u aangifte inkomstenbelasting heeft gedaan). Wij accepteren deze alleen in PDF;
  • Alle jaaropgaven van hetzelfde jaar als de Inkomensverklaring belastingdienst of definitieve aanslag;
  • Alle loonstroken en/of uitkeringsspecificaties van de laatste drie maanden;
  • Alleen indien u heeft gereageerd op een studio of een kamer aan het Amberhout: het "bericht studiefinanciering" van het DUO en het bewijs van inschrijving van een voltijdopleiding van het lopende studiejaar;
  • Uittreksel uit het historisch adressenregister van de gemeente (niet ouder dan 3 maanden). Indien u inwoner van Zaanstad bent, is het niet nodig om een uittreksel mee te nemen;
  • Huurder-/verhuurdersverklaring. Deze kunt u opvragen bij uw huidige verhuurder. Vergeet niet zelf de achterzijde in te vullen, indien u niet in een huurwoning woont, vult u dan alleen zelf de achterzijde in;
  • Als u een koopwoning achterlaat, een kopie van de koopakte en een kopie tot dienstverlening van de makelaar;
  • Indien u deze heeft: een verklaring GEB-indicatie (Geringe Ergonomische Beperking).
  • Indien van toepassing op uw situatie: het vonnis van de rechter na echtscheiding.

Indien u ondernemer bent, vragen wij ook om onderstaande gegevens in te leveren:

  • Een uittreksel van de Kamer van Koophandel, resultatenrekening 2019 (balans en verlies- en winstrekening), een prognose huidige jaar op basis van een voorlopige aanslag IB  2019 en een fiscaal rapport, opgemaakt door een NOAB-gecertificeerd administratiekantoor.

Als u door ons wordt uitgenodigd dan dient u de originelen van alle documenten ter controle mee te nemen. Indien u deze niet kan overhandigen wordt de woning u niet toegewezen. Neem ook uw ID-kaart of paspoort mee.

Wanneer tijdens de controle van uw gegevens blijkt dat u uw papieren heeft vervalst, dan is dit fraude. U geeft dan bewust verkeerde informatie om voor de woning in aanmerking te komen. In dit geval gaat de woningaanbieding niet door en vervallen ook uw eventuele andere aanbiedingen. Bovendien kunt u dan een jaar lang niet reageren op woningen via WoningNet. Er kan ook aangifte wegens fraude tegen u gedaan worden.

Ons adres is: Peperstraat 86, 1502 AK Zaandam. Aan de achterzijde vindt u een bezoekersparkeerplaats. Ook is er een bushalte op loopafstand.
Onze openingstijden zijn maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 16:30 uur en vrijdag van 9:00 tot 12:00 uur.