Inleveren gegevens

Welke papieren moet ik inleveren?

Wanneer na de controle van de documenten blijkt dat u voldoet aan de voorwaarden nemen wij telefonisch contact met u op voor het maken van een afspraak voor het intakegesprek. U dient de originelen van de gevraagde papieren mee te nemen naar het intakegesprek.

Wat moet u inleveren?

Voor uzelf en de eventuele medebewoner/ster (niet voor uw kinderen):

  • De inkomensverklaring Belastingdienst van 2019 of 2020. Deze heeft u als het goed is al aangevraagd via de belastingtelefoon en ontvangen. U kunt deze ook met behulp van uw DigiD zelf uitprinten via de website van de belastingdienst;
  • Of origineel PDF bestand van de definitieve aanslag inkomstenbelasting van 2019 of 2020 (indien u aangifte inkomstenbelasting heeft gedaan);
  • Alle jaaropgaven van hetzelfde jaar als de Inkomensverklaring belastingdienst of definitieve aanslag;
  • Alle loonstroken en/of uitkeringsspecificaties van de laatste drie maanden;
  • Alleen indien u heeft gereageerd op een studio of een kamer aan het Amberhout: het "bericht studiefinanciering" van het DUO en het bewijs van inschrijving van een voltijdopleiding van het lopende studiejaar;
  • Uittreksel uit het historisch adressenregister van de gemeente (niet ouder dan 3 maanden). Indien u inwoner van Zaanstad bent, is het niet nodig om een uittreksel in te leveren;
  • Huurder-/verhuurdersverklaring. Deze kunt u opvragen bij uw huidige verhuurder. Vergeet niet zelf de achterzijde in te vullen, indien u niet in een huurwoning woont, vult u dan alleen zelf de achterzijde in;
  • Als u een koopwoning achterlaat, een kopie van de koopakte en een kopie tot dienstverlening van de makelaar;
  • Indien u deze heeft: een verklaring GEB-indicatie (Geringe Ergonomische Beperking).
  • Indien van toepassing op uw situatie: het vonnis van de rechter na echtscheiding.

Indien u ondernemer bent, vragen wij ook om onderstaande gegevens in te leveren:

  • Een uittreksel van de Kamer van Koophandel, resultatenrekening 2019 of 2020 (balans en verlies- en winstrekening), een prognose huidige jaar op basis van een voorlopige aanslag IB 2019 of 2020 en een fiscaal rapport, opgemaakt door een NOAB-gecertificeerd administratiekantoor.

Intakegesprek of ondertekenen huurcontract
Neem de originelen van bovengenoemde documenten mee naar de afspraak. Indien u deze niet kan overhandigen, kunnen wij u de woning niet toewijzen. Neem ook uw ID-kaart of paspoort mee.

Ons adres 
Ons kantoor is gesloten. U kunt wel documenten deponeren in de brievenbus naast de hoofdingang, Peperstraat 86, 1502 AK. Aan de achterzijde vindt u een bezoekersparkeerplaats. Ook is er een bushalte op loopafstand (halte Peperstraat).

Wanneer tijdens de controle van uw gegevens blijkt dat u uw papieren heeft vervalst, dan is dit fraude. U geeft dan bewust verkeerde informatie om voor de woning in aanmerking te komen. In dit geval gaat de woningaanbieding niet door en vervallen ook uw eventuele andere aanbiedingen. Bovendien kunt u dan een jaar lang niet reageren op woningen via WoningNet. Er kan ook aangifte wegens fraude tegen u gedaan worden.