De interne klachtencommissie
De interne klachtencommissie bekijkt of de afhandeling van uw klacht zorgvuldig en tijdig is behandeld. U krijgt altijd de gelegenheid uw klacht toe te lichten. De interne klachtencommissie is onafhankelijk en bestaat uit twee medewerkers die niet eerder bij de behandeling van de klacht betrokken zijn geweest. De interne klachtencommissie neemt een besluit over uw klacht.
Heeft u een klacht die bestemd is voor de interne klachtencommissie? Geeft u dat dan duidelijk aan dat het voor de interne klachtencommissie is tijdens uw contact met ons.
Uw klacht melden
Geschillencommissie
De corporaties WormerWonen, ZVH en Parteon hebben een onafhankelijke geschillencommissie ingesteld. Bent u het niet eens met de uitspraak van de interne klachtencommissie? Dan is er sprake van een geschil. U kunt uw klacht dan indienen bij deze geschillencommissie. De geschillencommissie neemt uw klacht alleen in behandeling als u er met ZVH niet uitkomt. De geschillencommissie adviseert de bestuurder van de corporatie over de ingediende klacht. U ontvangt van de bestuurder een besluit over uw klacht. Zie verder het klachtenreglement van de geschillencommissie.
De Geschillencommissie publiceert ieder jaar een jaarverslag.
Huurcommissie of kantongerecht
U kunt bij de Huurcommissie of kantonrechter terecht met uw klacht nadat u de klacht heeft ingediend bij ons en de Geschillencommissie en u niet tevreden bent over de manier waarop de klacht is opgelost.