Problemen met huur betalen

De huur moet voor de eerste van iedere maand op ons rekeningnummer (NL05INGB0001908599 onder vermelding van uw klantnummer) zijn bijgeschreven. Als u problemen heeft met het op tijd betalen van de huur, neem dan contact met ons op om de mogelijkheden door te spreken. We willen voorkomen dat uw situatie uitzichtloos wordt.

Achterstand

Heeft ZVH vijf dagen ná de eerste dag van de maand de huur nog niet ontvangen dan nemen wij contact met u op. We bellen, sturen e-mails, sms-berichten en/of brieven om u eraan te herinneren de huur te betalen.

Wij sturen ook betalingsherinneringen in de vorm van AcceptEmails; digitale acceptgiro's. U kunt dan betalen met iDEAL binnen de vertrouwde bankomgeving. Wanneer u een AcceptEmail gaat betalen zult u zien dat bedrag, betaalkenmerk en rekeningnummer al zijn ingevuld voor uw gemak. Zie ook de veelgestelde vragen onderaan deze pagina.

Bij het dan nog niet betalen ontvangt u een brief met het bericht dat de wettelijke incassokosten in rekening worden gebracht en gaat de vordering naar de deurwaarder. 

We proberen indien nodig ook samen met het Sociaal Wijkteam met u tot een oplossing te komen.

Oplossen

Laat de achterstand dus niet oplopen. Neem bij een betalingsachterstand zo snel mogelijk met ons contact op. We kunnen dan meedenken over een eventuele oplossing om de achterstand in te lopen of u in contact brengen met hulp biedende instanties. U kunt ook zelf contact opnemen met het Sociaal Wijkteam in uw buurt om uw problemen te bespreken. 

U maakt gebruik van een oude versie van Internet Explorer. Daardoor zien sommige onderdelen van de website er niet juist uit. We adviseren u om via deze link gratis een nieuwe versie te downloaden.

Sluiten