Coronavirus en de richtlijnen van ZVH

ZVH volgt de richtlijnen van het RIVM.  We nemen maatregelen om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Wij willen het besmettingsgevaar voor u en voor ons zoveel mogelijk beperken. We zetten onze maatregelen op een rij.

Voorzorgsmaatregelen

Kantoor gesloten
Ons kantoor is voor bezoekers gesloten. U kunt ons wel gewoon telefonisch en digitaal bereiken:

  • via het klantportaal Mijn ZVH;
  • via e-mail info@zvh.nl;
  • via het contactformulier;
  • telefonisch 075- 68 11 711. Wij zijn bereikbaar van ma tm do van 9-16.30 en vrij 9-12.00 uur. De reparatielijn is bereikbaar van ma tm vrij tussen 9-12.00 uur.

Reparaties
Voordat wij een afspraak met u inplannen vragen wij of u (of uw huisgenoten) klachten heeft die op corona kunnen wijzen. Heeft u klachten zoals verkouden, hoesten of koorts, dan wordt er geen afspraak gemaakt.

Blijkt er iemand met klachten in de woning te zijn als de monteur langskomt? Dan gaat de afspraak niet door. U kunt contact opnemen voor een nieuwe afspraak als al uw huisgenoten zijn hersteld. Meer informatie over de maatregelen bij reparaties vindt u hier en op de pagina reparatieverzoek melden.

Afspraken voor inspecties, oplevering of bezichtiging van een woning
Onze verhuurmakelaars nemen contact met u op om een maatwerkafspraak te maken. Dat kan zijn: sleutels worden afgegeven of misschien kan iemand anders u vertegenwoordigen. Voorinspecties worden zoveel mogelijk digitaal uitgevoerd.

Ook bij bezichtigingen zijn er speciale maatregelen. Kandidaten voor de woning krijgen hier van te voren informatie over.
Afspraken kunnen alleen doorgaan als u geen corona gerelateerde klachten heeft. Wij dragen mondkapjes en verwachten dat u ook een mondkapje draagt.

Overige afspraken bij u thuis
Wij doen op dit moment geen huisbezoeken. We kijken samen met u wat er wel mogelijk is. 

Onderhoudswerkzaamheden
We doen alleen werkzaamheden die op een veilige manier kunnen worden uitgevoerd. We werken volgens de volgende protocollen:

Huur betalen
Ook nu tijdens de coronacrisis gaan wij graag met u in gesprek als u bang bent dat u de huur niet meer kunt betalen. Het is beter om huurachterstanden te voorkomen dan ze achteraf op te moeten lossen. We denken dan mee over een oplossing om de eventuele achterstand in te lopen of we brengen u in contact met hulpbiedende instanties. Het kabinet heeft diverse regelingen om inkomens te beschermen in deze periode. Hier kunt u meer over lezen op de website van de Rijksoverheid

Wij vragen uw begrip

Wij hebben deze maatregelen genomen om onze dienstverlening zo goed mogelijk te kunnen continueren. De genoemde maatregelen brengen mogelijk wel beperkingen met zich mee. De wachttijden nemen misschien toe. Wij vragen daarvoor uw begrip.

Voor meer informatie over het coronavirus zie de website van het RIVM.

Telefonische hulplijn

Heeft u een luisterend oor, advies of extra hulp nodig? Neem dan contact op met: 

Rode Kruis: telefoon 070- 445 5888 www.rodekruis.nl 

Luisterlijn (dag en nacht): telefoon 0900 0767 of Zaandam 075- 6162000 075

 

Voor nieuwkomers is er de volgende informatiielijn:

Corona Helpdesk voor Statushouders: telefoon 085-5808800 (op werkdagen van 14.00 tot 16.00) 

Alle nieuwsberichten ZVH-Corona

Een overzicht van onze nieuwsberichten met betrekking tot de coronacrisis vindt u hier.